Vaniljkräm x2

 
 
Alltså den här värmen?! Jag har riktigt, riktigt svårt att hantera den och blir på riktigt dåligt humör. Man kan ju inte ens gå tio meter innan man dryper av svett?! Jag blir trött, orkeslös, irriterad och vill helst bara sitta rakt upp och ner på en stol och inte röra ett finger.

Jaja - det är ju inget jag kan styra över, så det är bara att härda ut! ;)

Idag efter jobbet så ställde jag mig och gjorde vaniljkräm som ska vara i en jordgubbstårta jag ska göra till min födelsedag på lördag. Jag hoppas att dom (ja, det blev faktiskt två olika krämer!) håller sig bra i kylen tills dess.

Jag kände att jag bara var tvungen att testa två varianter - en är mer syrlig då det är kesella i, och en är mer mjuk och len. Båda två blev grymt bra i konsistens - precis som marsansås som jag innan LCHF använde till mina jordgubbstårtor.

Jag är lite nervös inför tårtbaket, haha! Mest för att jag har planerat tårtan så mycket och i mitt huvud så BLIR DEN BRA, men tänk om det blir en katastof? ;)

Det mesta hänger ju på hur "sockerkakan" / tårtbottnen blir. Är lite orolig för att det kommer bli en för kompakt och för "tunn" kaka som inte reser sig tillräckligt. Jag vill kunna skära ut TRE lager kaka, som jag sedan kan ha som botten, mellanlager och sedan topp. Haha! Vi får se! Självklart lägger jag upp tårtan här när den är klar ;)

Men - skulle DEN tårtan inte alls bli bra så har jag ju faktiskt vaniljkräm och annat så att jag KAN testa att göra en tårta med tre "marängbottnar" istället om jag vill. Ser i alla fall lite fram emot att få pyssla och testa mig fram lite imorgonkväll!

Nä. Nu ska jag försöka att sova i den här äckliga värmen - igår tog det låång tid innan jag äntligen kunde somna, man bara ligger och svettas och vrider och vänder på sig ju!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0