JAG FIRAR 1 ÅR MED LCHF (och LCHFklubben!)

Hurra hurra hurraaaaaaaa! Idag firar jag ett helt ÅR med LCHF och med det också LCHFklubben. På måndagen den 12e november för ett år sedan så tog jag tag i mig själv och bestämde mig för att ändra min livsstil (vilket fantastiskt bra beslut!!!).

Ska jag vara helt ärlig så var jag jättenervös för att sätta igång. Jag vet inte varför, men kanske tanken på att jag skulle misslyckas hade mycket med nervositieten att göra. Sen så är det ju också nervigt att göra en stor förändring i livet - speciellt för en sån som mig som har relativt svårt för förändringar.

Jag hade VÄLDIGT stor hjälp av LCHFklubben under mina första månader med LCHF - med mycket info att ta del av, matscheman att äta efter, samt ett tremånaders träningsschema att luta sig tillbaka mot och följa. Ett fantastiskt hjälpmedel när man är i startgroparna med LCHF!  Det var extremt skönt att veta vad jag skulle äta varje vecka, och veta vad jag skulle göra i form av träning varje vecka - tills att jag kände att "nu klarar jag det själv!" och kunde släppa på schemana mer och mer :)

Jag kan skryta med, och känna mig EXTREMT stolt över:
- En viktminskning på strax över 20 kilo!
- Sammanlagt 113 tappade centimeter över hela kroppen (med minus 23cm runt magen, 19cm runt rumpan, 14cm runt bröstkorgen!)
- Att ha gått från att aldrig någonsin ha löptränat i hela mitt liv, till att klara av att springa 5 kilometer!

Förutom detta så är jag gladare, piggare, har fått bättre självförtroende, jag har ett bättre, inte maniskt, förhållande till mat, jag hetsäter inte, jag får äta otroligt gott varje dag, jag tycker om att röra på mig, jag kan titta på mig själv i spegeln och TYCKA OM det jag ser, jag orkar mer, jag ÄLSKAR att laga mat, slipper halsbränna... Ja ni fattar. Allt gott  som har kommit till mig under detta år. Helt fantastiskt!

Det är också stor tid att sätta upp nya,
lite lite större mål för kommande år med LCHF, tycker jag! Jag har funderar lite, och så här ska dom se ut:

-Jag ska under kommande år klara att springa 1 mil
-Jag ska under kommande år nå min målvikt på 58 kilo
-Jag ska springa mitt allra första lopp

Tre bra och också realistiska mål att uppnå under ett år, tycker jag, haha ;) Min filosofi har ju alltid varit att inte stressa fram resultat, utan att låta dom växa fram och låta dom ta den tid det tar. Ingen press och ingen panik.

Jag vill också tacka LCHFklubben för stödet, att jag fick börja blogga här har gett mig väldigt väldigt mycket, och det är jag så glad för! Och tusen tack till er som läser, och följer mig varje dag - både här och på Instagram. Ni är guld värda! <3

Tyvärr så kommer det inte att komma någon "före-efterbild" vid detta "firande", så som det gjorde efter 6 månader med LCHF. Mest på grund av kamerabrist, men någon gång framöver kanske! :)

---
Så här har min viktresa sett ut hittills:
Före- och "under-resan"bilder, från 6 månader med LCHF
Efter 8 månader med LCHF - minus 15 kilo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0