Det är stor tid för PF igen!

 
Nu kan jag inte fega på längre- det är jädrar i mig dags för periodisk fasta igen! Innan jag flyttade till Stockholm för två månader sen så körde jag periodisk fasta på veckodagar, och åt som vanligt på helgerna - och det gjorde jag i många månader :)

När jag flyttade till Stockholm/Södertälje och började skola så var jag lite "feg" med frukosten - jag var jätterädd att jag skulle bli hungrig innan lunch (tror det var pga att jag de första två veckorna åt ganska fettsnålt och mindre portioner på kvällarna, vilket ledde till mer hungerkänslor på morgnarna - detta då jag var orolig, stressad och skulle anpassa mig till ett "nytt liv" och nya rutiner). Så det har faktiskt blivit frukost varje dag i två hela månader :)

Nu är det ju så att jag trivs VÄLDIGT bra med periodisk fasta (fastar från 20:00-12:00, och äter mina mål mellan 12:00-20:00), och känner att det är dags att gå tillbaks till dom rutinerna :)

Mest på grund av att jag egentligen inte behöver frukosten, jag kommer få tydligare mättnads- och hungerkänslor vilket betyder att jag inte kommer att överäta, jag kommer att ge viktminskningen en skjuts, jag kommer att blir mer "skärpt" på morgnarna, och jag kommer att kunna sova lite, lite längre än när jag äter frukost, haha ;) - Allt detta är fördelar med PF som jag själv har upplevt under perioden jag åt så.

Igår startade jag min första PF-vecka, och det har gått bra :) Inga konstiga omställningsbesvär, inga direkta problem i form av jättehungrig eller ont i huvudet osv, så det känns bra! Så idag såg min "frukost" ut som ovan - helt enkelt en kopp kaffe!

På helgerna äter jag frukost som vanligt - och då kommer jag att njuta extra extra mycket av den :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0