I min matlåda: Fyllda paprikor (vegetariskt!)


 
 
Hej allihop! Hoppas ni har haft en fin dag! Idag är det dags för nästa matlådetips! :) Hurra! Min föra matlådemåltid (DEN HÄR tacopajen!) var fan tipp-topp - åtta matlådor blev det av pajen, vilket är helt amazing, tycker jag!

Idag gjorde jag fyllda paprikor som också dom är perfekt för matlådan. Jag slog på stort och gjorde 10 fyllda paprikor. Jag har räknat på den ungefärliga kostnaden, och här kan man räkna med ca 16-17 kronor per portion!

Dom blev väldigt goda - fyllningen med kokosmjölken blev väldigt krämig, och hur gott är det inte med fetaost och grönsaker?! Vill man ha mer feta kan man med fördel ta bort en zucchini och tillsätta ett paket fetaost till ;) Det kan inte bli för mycket ost!

Recepet är ursprungligen från fantastiske minlchfresa - jag har justerat i receptet litegrann!

10 paprikor
2 zucchinis
1 aubergine
2 gula lökar
1 färsk chili
1 tomat
ca 1dl kokosmjölk (kan uteslutas)
Salt + peppar
Olivolja
2 pkt fetaost (300g)
Riven ost
Creme fraiche till servering

Sätt ugnen på 200 grader. Skär av toppen på paprikorna, och kärna ur dom. Ställ i en ugnsfast form och häll över lite olivolja.
Hacka grönsakerna fint och stek dom i omgångar i olivolja. Lägg tillbaks allt i stekpannan och häll på kokosmjölken. Salta och peppra. Ta av från spisen.
Skär fetaostarna i tärningar och blanda med de stekta grönsakerna och fyll sedan upp paprikorna! Strö över riven ost och ställ in i ugnen! Låt "grillas" i ca 20 minuter.

Servera med ex. creme fraiche.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0