Kycklinglever!

 
 

Alltså. Varför har ingen berättat för mig tidigare att det går att köpa kycklinglever? Varför har jag aldrig fått äta det?! Varför äter folk inte mer av det? Jag fattar inte!

Har sett att dom säljer både färsk kycklinglever och färskt kycklinghjärta på Ica Maxi här i Södertälje - skitbilligt dessutom (22kr för 450g!). Jag älskar leverbiff och tänkte att kycklinglever borde väll vara lika gott?

Idag köpte min faster det i alla fall! Stekte det med lök och svamp (nyplockade kantareller!), pepprade, saltade och lät det koka i grädde. Så enkelt!

Alltså, det är det BÄSTA jag har ätit på så länge. Så mört, så mjukt, så JÄVLA GOTT! Mer kycklinglever åt folket, säger jag bara! Tipp topp för en fattig student som vill äta gott men billigt! :) Jag åt det tillsammans med blomkålsris!

Jag passade även på att köpa ett paket kycklinghjärta idag - jag hoppas att det blir lika gott. Jag har googlat lite och eventuellt blir det en gräddig ragu på det med bacon! Ser fram emot att testa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0