När man känner sig lite tussig

 
 
Idag känner jag mig tussig! Jag fick attack-ont-i-halsen efter lunchen (så där förkylningssvidande - ni vet när det gör ont när man sväljer?!), och har känt mig orkeslös hela dagen. Det kommer liksom till-och-från, och har gjort det den senaste månaden, haha. Jag har inte varit förkyld en enda gång sen jag började med LCHF och ska fan inte bli det nu ;)

Jag tog mig i alla fall ut på en liten-liten 30min-pw efter skolan, och det kändes bra att röra lite på sig i alla fall! Nu sitter jag och kollar på Masterchef Australien och dricker en käftsmällsstark häxbrygd som borde hjälpa mot förkylningen, haha. Så jävla starkt blev det! 2 dl vatten kokas tillsammans med 1/2 riven ingefärsbit och saften från en halv citron. Sila bort alla småbitar, och ha i en påse kamomillte. Om inte det driver ut en förkylning så vet jag inte vad som gör det!

MEN! Dagens höjdpunkt! Den var matlådan! Igår gjorde jag köttbullar med gräddsås och blomkålsris (ÄLSKAR blomkålsris. Så jävla lätt, så jääävla gott!), och det som blev över tog jag i matlådan, så att det skulle bryta lite mot veckans alla tacopajs-luncher, haha! Jävlar vad det var gott med köttbullar idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0