Och hur går det med vikten då?



Det var ju superlängesen
jag vägde mig sist. Eller ja, en månad i alla fall :) Sen den 11 november 2012 har jag vägt mig varannan vecka. Varför har det gått så länge sen sist nu då? Haha, jo, hemma hos min faster i Södertälje finns ingen våg! ;)

Men vet ni vad? Det är faktiskt så jävla skönt. Den senaste månaden har jag släppt vikttänket, och bara gått på hur jag har mått och hur det har känts i kroppen.

Under den här månaden, med flytten till Södertälje/Stockholm, skolstart, stress, nya vanor och massa mer, så har jag tappat 0,5 kilo (jag var hemma i Östersund förr-förra helgen och passade då på!). Haha, många av er skulle skrika rätt ut i förskräckelse och panik om ni såg den siffran på vågen ;) ("BARA minus 0,5?!?!?!) Men jag är riktigt nöjd med tanke på hur det faktiskt har varit den senaste månaden.

Dels för att jag som sagt har varit väldigt, väldigt stressad. Det har varit så fruktansvärt mycket för mig, och jag har förstått att det skulle komma att påverka min viktminskning. Dessutom så har jag varit tvungen att tumma lite på mitt LCHF. Det har blivit mer kolhydrater (liberal LCHF) vissa måltider då det har blivit mer tomatbaserade måltider än vad jag är van.

Jag har ju hela tiden under min viktminskning haft den filosofin att man inte ska stressa ner i vikt. Låt kroppen ta den tid den behöver! Stressar man fram resultat så blir det garanterat inte långvarigt heller, det lovar jag!

Jag har också passat påatt ta fram måttbandet igen! Det har sett ut så här sen jag mätte mig sist, för fyra veckor sen:

Axlar 100 > 100
Rygg 91 > 91
Bröst 95 > 93
Mage 93 > 90
Midja 82 > 81
Rumpa 100 > 99
Lår 59 > 56
Vader 37,5 > 36
Arm 31 > 29
Biceps 30 > 28

Jag har alltså minskat sammanlagt 14,5 cm över kroppen senaste månaden. Super, eller hur? :) Så även om man kanske inte får resultat på vågen, så syns det på kroppen :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0