Det blev löpning idag!




Idag tog jag mina nya springskor till skolan, bara för att liksom få känna in dom lite. Tanken var att jag skulle ut och springa lite lite imorgon, men jag vart så fruktansvärt sugen så jag tog mig ändå ut när jag kom hem :)

Det gick bra! Jag har inte sprungit något alls på många många många veckor (sist var i början av februari... haha shit!), så jag tog det superlugnt. 20 minuter power walk som uppvärmning, 15 minuter lugn och försiktig löpning och sen 25 minuter power walk som avslut.

Det kändes som en bra start. Ska försöka springa några till 15-minuters omgångar till, sen är planen att (förhoppningsvis) starta ett fat loss-program (hehe) med löpning genom Runkeeper :) Det blir lättare för mig att springa när jag vet hur det kommer se ut osv. Förhoppningsvis kan jag starta redan på söndag!

Det jag är mest orolig för är mina knän, för det är något som inte riktigt stämmer med dom. Det känns knepigt när jag har sprungit ett tag och det borde det ju inte göra. Ska försöka prata med min sjukgymnast imorgon om det, och se vad han har att säga :)

Jag hoppas i alla fall på en grym sommar med mycket träning och goda vanor. Det är min önskan!

Kommentarer
Postat av: sara

Ville bara skriva att Du är en STOR inspirationskälla för mig! :-) Jag blir alltid så pepp och taggad när jag läser om dina jogging/PW-turer och inspirerad av dina härliga recept! Keep up the good work! :-D

Svar: TACK så hemskt mycket, Sara, vad glad jag blir! Kul att man kan peppa andra! :)
Sofie Marklund

2014-04-17 @ 12:39:14
URL: http://sararodett.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0