I min matlåda: Blomkålsbiffar med parmesan

 

Nu är jag tillbaks i Södertälje, och skolan är igång. Har precis lagat klart fyra stycken monsterstora blomkålsbiffar som  jag ska ha i min matlåda denna vecka, tillsammans med en krämig tzatziki gjord på creme fraiche :)

Det händer inte allt för ofta att jag äter vegetariskt, men nån gång ibland händer det! Receptet kommer från bakervsrunner på instagram!

Gör så här:

ca 10 dl riven blomkål
ca 150g parmesanost
2 vitlöksklyftor
6 msk kokosnötmjöl
1 msk fiberhusk
1 kruka färsk finhackad persilja
0,5 dl grädde
2 ägg
salt och peppar

Koka blomkålen i ca 40-50 sekunder, skölj i kallt vatten och pressa ur så mycket vatten som möjligt. Blanda osten, vitlöken, mjölet, husken och persiljan i en skål - blanda sen ner blomkålen, äggen och grädden. Knåda ihop väl, och smaka av med salt och peppar.

Forma till biffar i önskas storkej och stek på medelhög värme tills att dom fått en fin, gyllengul färg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0