Morgonsmoothie

 

Godmorgon på er! Ibland hamnar jag i perioder där frukost inte är det minsta lilla lockande alls. Det är bara motigt och jobbigt och kämpigt att tugga och äta så snabbt inpå när man har vaknat.

Jag har länge velat testa på smoothies, känner att det borde vara "lättätet" på mornarna, men känner att man lätt kommer upp i många kollisar med grädde, yoghurt, hallon osv osv. Men idag så! Min första smoothie någonsin, och ja, det var helt okej!

Jag gjorde min på 2dl soyamjölk (Hur bra är det EGENTLIGEN? Första gången jag testar - smakar ju helt okej och den osötade har typ 0,5kollisar per 1dl, det är ju inget?!), 2 ägg, 1dl frusna hallon och lite vaniljpulver som jag mixade ihop. Den blev krämig men kanske lite smaklös, haha! Väldigt mättande dock, och jag kan tänka mig att det är smidigt att förbereda kvällen innan, hälla upp i ett glas med lock och ta med sig på bussen!

Äter ni smoothies? Hur gör ni dom? Har ni något kanonrecept att dela med er av? :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0