Påsklyx och sockerprat



Ser ni vilket påsklyx? Finncrisp (något jag unnar mig när jag är hemma :)) med varmrökt regnbågsfilé och hjortronsås. Detta är bland det allra allra godaste jag vet!

Förresten - detta är första gången jag är hemma som jag inte äter något sorts godis eller sött (cola zero) överhuvudtaget, och jag kan verkligen klappa mig själv på axeln. Det har varit en riktigt dålig vana att äta godis och andra onyttigheter när jag har varit hemma och hälsat på (dessutom en gång i månaden sen jag flyttade i september, haha...). Det är inte schysst mot mig själv att koppla ihop något så fint och bra som hemma och Östersund med godis, och då också att må dåligt! När jag är i Stockholm så finns det inte i min värld att jag smakar godis eller något liknande.

Så denna gång bryter jag den dåliga vanan. Inte en godisbit, inte det minsta lilla sockerkorn - inget! Inte ens cola zero :) Nu har jag ju min sötningsfria period fram till den 6e juni, och det har gått så bra hittills. Man ska verkligen ta tillvara på och verkligen känna efter hur bra man mår när man skippar det "dåliga". Jag mår så jäkla bra och älskar det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0