Träningsvärken från helvetet

Det känns som att mina ben är fyllda med cement...! H-e-r-r-e-g-u-d vilken förbannad träningsvärk jag har nu! Kan knappt gå, sitta, ställa mig upp, lägga mig ner. Helt sjukt! Är alltid så noga med stretching efter varje löppass, och har inte haft träningsvärk hittills, men dom där 20 utfallen och 20 squatsen igårkväll var mer än vad jag klarade, tydligen ;)

Löpningen idag var så seg, sakta sakta tog jag mig framåt - 6 kilometer på 45 minuter (varav 5 minuter, och ca 0,5km var pw), men jag matade på, även om det gick nästintill slowmotion, haha! :) Nu är jag helt slut i hela kroppen och i huvudet, det har varit en lång dag, och jag kommer att sova så sjukt gott inatt!

Just nu känns träningsupplägget med löpningen som jag kör mördande. Jag tittar framåt hur passen kommer att se ut och det blir bara kämpigare och kämpigare, och jag börjar fundera över om jag verkligen kommer att klara och orka detta. Men ett tag till ska jag stå ut. 40 minuter kommer framöver att bli en timme. Intervallerna brutala.

Nästa pass - på fredag kommer jag att köra på löpband, med 10 minuter "snabb löpning", 5 minuter vila (promenad) och 10 minuter "snabb löpning" igen. Frågan är bara vad man ska ligga på när man springer "snabbt"? Vad är vettigt? Brukar ligga på 7-8 när jag springer på bandet och det är lagom fort, liksom. Ska jag springa snabbt på 10an då? Haha, ja jag får helt enkelt testa ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0