Löpningen då?

Ja, hur går det med löpningen? Den har avtagit helt och hållet. Jag har sprungit 3km sen den 19 juli. Det är ju så klart på grund av mitt löparknä.
 
Jag har haft kontakt med Lina Björkskog som har skrivit inlägg om träning för bla. löparknä - titta gärna in på hennes blogg! Med tips från henne har jag låtit löpningen vara helt och hållet. Jag har inte sprungit minsta lilla, utan har istället fokuserat i tre veckor på att göra Linas övningar för löparknä, som man kan se i det här inlägget!
 
Dom övningarna har jag gjort varannan dag, plus att jag har sett till att noggrannt stretcha samma muskler varannan dag. Konditionsträningen har jag fått från spinningen så den har absolut inte blivit utesluten :)
 
Tanken var att jag skulle börja löpträna igen igår, men det känns som att jag håller på att bli förkyld, och tänker att det är dumt att äventyra att förkylningen blir värre.
Planen är i alla fall - när förkylningen är över - att jag ska börja löpträna lite lite. Att springa 2km varannan dag till att börja med, i kombination med Linas styrkeövningar samt stretching både före och efter löpning. De 2km ska sedan (efter vad jag tänker ca 3 veckor) trappas upp sakta sakta. Tänker +0,5km åt gången, kanske var tredje vecka.
 
Jag ser verkligen fram emot detta, även om det handlar om att börja om från början. Skulle detta in fungera så blir det att vända sig till min gamla sjukgymnast i Södertälje för vidare hjälp därifrån. Men först detta! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0