Veckans bloggutmaning: Mitt nya liv

 
 
 
Den nya LCHF-sajten "LCHFfamiljen" är uppe och den verkar kanon. Jag måste på något sätt blåsa lite liv i den här bloggen - för min egen skull, och i och med det, och i LCHFkosten, som har spårat ur lite under sommaren. så tråkigt, men jag vet ju att kosten är svårare för mig att tygla under de tre sommarmånaderna, utan rutiner och med goda jordgubbar som lockar ;)

LCHFfamiljen har en veckoutmaning och jag ska försöka haka på emellanåt. Veckans utmaning heter "Mitt nya liv", och jag ska lista tre fördelar som jag har sett med LCHF under mina snart 2 år med kosten. Här kommer dom:
 
1. Kroppen känns lättare, friskare och fräschare. Med bröd, pasta, ris och socker blir min kropp tung, klumpig, plufsig och svälld. Vem vill bo i en sån kropp? Bara känslan av att kroppen känns frisk, rensad och fräsch gör jättemycket för mig. Det hjälper det psykiska och får mig att vara gladare, piggare och mer positiv. En tung, svälld kropp drar ner mig på många sätt.
 
2. Lågkolhydratkosten har fått mig att uppskatta träning. Den har fått träningen att bli en självklar del i min vardag. För två år sen var det träning för mig att promenera en-två dagar i veckan. Idag löptränar jag, powerwalkar, gymmar, går på spinningpass, tränar hemmavid och älskar det (för det mesta, haha!). Jag gör något i stort sett varje dag, och har kosten att tacka för detta. I och med start med lågkolhydratkost kom suget efter att må ännu bättre, vilket kom ur träning.
 
3. Något som jag verkligen tycker om är att jag slipper dom där sockertopparna- och dalarna som icke-LCHFare får. Blir inte grinig när jag inte får socker, slipper sötsug och håller mig mätt läääänge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0