I min matlåda: Fläskfilé med lingonsås i ugn

 
 
I helgen köpte jag min första fläskfilé någonsin, haha! Är riktigt ovan att hantera fläsk- och nötkött men man måste ju börja nånstans. Kött är ju fruktansvärt gott ;) Och ibland får en fattig student lyxa till det lite i matlådorna, tycker jag!

Jag bestämde att den här fläskfilén fick bli en Fläskfilé med lingonsås i ugn, efter mammas recept. Den är riktigt enkel att göra och sköter sig själv i ugnen.
 
Gör så här:
1 fläskfilé i skivor
4dl grädde
2dl osockrad lingonsylt
2msk soja
2 smulade köttbuljongtärningar
 
Sätt ugnen på 175 grader. Lägg fläskfiléskivorna i en ugnsfast form. Blanda resten av ingredienserna till såsen och häll över köttet. Tillaga i ugnen i 45min - 1h.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0