MIN BÄSTA LCHF-FUDGE!

 
 
 
 
 
 
Hej på er! Jag såg precis att AnnasLCHF tipsade om mina fudge på sin instagram, och tänkte göra det lätt för er att samla alla fudgar i samma inlägg :) Mina favoriter är Mandelfudgen och pepparkaksfudgen!
Det är mitt egna recept, och ett kanon sådant. Fudgen blir så härlig och smälter i munnen.
 
 
Grundrecept:
 
50g smör
2,5dl grädde
3msk sukrin gold
1 krm salt
 
---
 
Smaksättningar:
  • Mandelfuge: en halv tsk vaniljpulver som rörs i med grudreceptet. 0,5 dl hackad mandel som rörs in i slutet. Toppa med lite hackad mandel när fudgen är upphälld i formen.
  • Pepparkaksfudge: 1-2 tsk pepparkakskrydda, samt en halv tsk vaniljpulver - rör i samtidigt som ingredienserna till grundreceptet.
  • Saffransfudge: 1 påse saffran samt en tsk vaniljpulver - rör i samtidigt som ingredienserna till grundreceptet!
  • Saltlakritsfudge: 2,5 msk lakritspulver, 1 msk kakao som rörs ner samtidigt med grundreceptet. Toppa med havssalt när fudgen är lite kyld.

Blanda ingredienserna  i en kastrull och låt koka upp. Sänk värmen och låt fudgen sjuda i ca 20 minuter. Akta så att det inte skär sig. Rör med jämna mellanrum. Fudgen ska vara glansig och relativt seg när den är klar!

Smörj en liten form (jag använde mig av en matlåda i plast) med en neutral olja och häll i fudgen. Ställ in i kylen för att svalna. När fudgen är kyld, ställ in den i frysen tills att den har stelnat helt. Skär upp i bitar och förvara sedan i kylen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0