Hur jag klarade mina månadsmål (jan-feb)

 

Hej på er! Idag vaknade jag upp i Östersund i mitt rum i min säng. Så obeskrivligt skönt, ska ni veta! :) För en månad sen (ungefär, har gått lite fler dagar!) satte jag upp två mål för en månad (7 januari till 7 februari): Att dels gå ner de kilon jag gick upp under jul (1,8 kilo), och att dels inte äta något sött överhuvudtaget (dvs. cola zero, sötning, LCHF-bakverk m.m.).

Jag klarade båda mina mål med bravur, och jag är riktigt nöjd! :) Dock så har det inte varit det minsta lilla kämpigt med det söta - jag behöver det inte alls, saknar det inte alls, men vill ÄNDÅ unna mig det i framtiden för det förhöjer min vardag, om man kan säga så? :) En Cola Zero då och då, sötströ till pannkakan, kanske en LCHF-chokladboll eller nått sånt. För att det är gott, och för att jag gillar det :) Nu har jag ju i alla fall bevisat för mig själv att jag klarar mig bra utan det söta, och det är fint!

Kanske att det blir en sötningsfri månad varannan månad, bara för att komma bort från sötning emellanåt?

Och vikten! Jag har gått ner det jag gick upp under jul PLUS 0,3 kilo till! Så bra! Jag har varit lite orolig pga. att jag har varit så stressad den senaste månaden, att det skulle ha påverkat min vikt negativt, men det har ju gått okej ändå. 2,1 kilo ner på en månad innebär ca 0,5 kilo i VECKAN, det tycker jag är otroligt mycket, då jag ändå är så nära mitt viktmål och min vikt i stort sett har stått still i ca ett halvår!

Nu ska jag klura på nya mål inför kommande månad! Vad har ni för mål?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0