I min matlåda: Krämig kycklinggratäng med tomater och basilika

 
 
 
 
I min matlåda denna gång- en krämig kycklinggratäng med tomater och basilika. Sjukt snabb att göra, och så jävla god! Väldigt väldigt mättande och jag får ut 8 portioner ur receptet :)

Gör så här:

1,5 grillad kyckling
1 ask körsbärstomater (eller mer om man vill!)
1 kruka färsk basilika
4dl grädde
4dl creme fraiche
4 msk dijonsenap
4 vitlöksklyftor
salt & peppar
3dl riven ost

Ta kycklingköttet från benen och lägg i en ugnsfast form. Skär tomaterna i halvor och lägg över kycklingen. Lägg sedan över den färska basilikan. Blanda ihop creme fraiche, grädde, senap, pressad vitlök och smaka av med salt & peppar. Häll över i formen. Strö över osten. Grädda i ugnen på 225 grader i ca 20 minuter!

Jag åt med shiratakinudlar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0