Konstant hungrig

Hej på er! Nu var det länge sen sist?:) Det är inte så bra med mig, om jag ska vara ärlig! De två-tre senaste veckorna har på något sätt varit väldigt jobbiga på olika sätt. Jag har varit helt utpumpad - trött, orkeslös, matt... Jag har en förkylning som inte verkar vilja "komma ut", vilket resulterar i halsont på morgnarna, men inget mer. Jag har problem med nacken, vilket resulterar i  huvudvärk, från morgon till kväll. Jag är sjukt stressad konstant - över skolan, förståss, och det tar så jävla mycket på en...

I och med allt detta så har det ställt till det
med mitt matintag på nått knepigt sätt. Det känns som att jag har gått och varit konstant hungrig i flera veckor - jag är hungrig dygnet runt i stort sett, och blir inte mätt OAVSETT vad det är jag äter (självklart LCHF). Hungrig efter lunch. Hungrig efter middag, hungrig på morgonen, hungrig innan jag går och lägger mig

Nått fel är det. Jag har testat att äta MER - tar mat i två omgångar, tillsätter extra mycket fett i form av creme fraiche, philadelphiaost, avokado. Inget funkar?! Jag äter och äter och äter (och äter mindre), men blir ändå hungrig. Och så här har det varit i flera veckor. Helt sjukt.

Någon som vet vad det beror på, och vad kan jag göra åt det?!

Min faster och jag har pratat lite, och det kan ju vara så att min kropp precis har "kommit ikapp" mitt miljöombyte från lugnet i Östersund, till mer fart i Stockholm (jag är iväg mer, åker fram och tillbaks), vilket gör att jag gör av med mer energi. Sen är det ju den här jävla stressen. Mår så sjukt dåligt över det, och självklart är det väll kanske den största boven i hungerdramat (haha).

Ett första steg är att börja äta frukost igen. Väl värt att prova, såklart! Något litet på morgonen, väl förberett dagen innan. Eventuellt att jag börjar lägga in några små mellanmål - åtminstonde på eftermiddagen - lite nötter, ost eller ölkorv så att jag får något i magen mellan lunch och middag.

Vill gärna höra vad ni tänker om allt detta? Har ju ätit LCHF i över ett år och blir lite brydd över dessa sjuka hungerkänslor som har hållt på ett bra tag nu... :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0