LCHF-semla!

 

Årets första (och sista!) semla är i min mage nu! Så fantastiskt god, men oj oj oj vad mäktig. Så mäktig att det känns som att det gott och väl räcker med en semla per år. Varken mer eller mindre!

Vill ni ha recept så får ni klicka in er HÄR på bästa Jills blogg! Receptet räckte till 5 semlebullar, men nästa gång (läs; nästa år) tror jag att jag gör 10 minibullar / minisemlor istället. En stor är sjukt jobbig att ge sig på haha ;)

Det allra allra bästa är den superenkla mandelmassan (här med lite justerade mått):

1,5 dl mandelmjöl
1 msk sötning
3 msk grädde
några droppar bittermandelessens

Bara blanda ihop allt! Och bittermandelessensen förhöjer hela jäkla smakupplevelsen! Skulle kunna sleva i mig denna mandelmassa tills jag dör. Så fruktansvärt god!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0