Stressar av

 

Vilken skön måndag det har varit!
Jag är ledig idag och imorgon, och imorgon eftermiddag åker jag ÄNTLIGEN till Östersund. Herregud, jag har varit i Stockholm en månad och det har verkligen känts som en evighet... Det ska bli så skönt att koppla bort allt här och bara få vara i några dagar.

Idag har jag tagit det så lugnt jag bara har kunnat. Jag har skickat ett gäng jobbmail, förberett lite plugg inför nästa vecka då jag kommer tillbaks till skolan, ätit hallon! Haha! Jag måste verkligen stressa av mig lite - det har varit helt sjukt de senaste veckorna..

Jag har i alla fall också passat på att vara ute. Löpning var inte planen, men det blev det ändå! Och gud så skönt det var!!! Typiskt nog så började mitt vänsterknä att protestera rejält efter 3,5 kilometer så det vara bara ge upp. Power walkade resten, ca 3 kilometer, så det var skönt ändå :)

Ska se till att införskaffa ett par nya, fräscha löparskor om inte allt för länge. Har länge planerat att åka in till Stockholm och gå på Löplabbet för att få ett par skor utpassade. Man måste ju vara försiktig med sina fötter och ben. Kanske finns det tid till det näst-nästa vecka!

Förutom det så kommer jag (förhoppningsvis) börja gymträna med sjukgymnast näst-nästa vecka: en tid är i alla fall avsatt för det, så nu när jag är i Östersund får jag införskaffa ett par träna-inne-skor! :) Alltid kul att starta något nytt och köpa nya grejer, så att man blir ännu lite mer peppad! Jag ska börja träna axlar, och rygg för att förebygga problemen jag har haft i rygg-nacke-axlar de senaste åren. Kommer att bli kämpigt med mina hektiska dagar, men en överenskommelse är MINST två träningsdagar i veckan + lite hemmaövningar. Det känns i alla fall helt okej :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0