Till frukost: Kokospannacotta

 

Hej på er! Usch, jag är så fruktansvärt dålig på att uppdatera här - jag mår inte så bra, och har inte gjort på ett tag, så det är anledningen.

I alla fall. Ni minns väll min lilla period med hunger, haha? Åt massa massa men gick ändå runt hela dagarna och var så hungrig. Det har gått över! Men nu är det åt andra hållet istället - jag har inte speciellt mycket aptit, men försöker ändå se till att äta frukost, som jag har hoppat tidigare.

Det hjälper mig mycket med skolan att ha med mig något litet på morgonen som jag äter när jag kommer fram dit. För det mesta blir det en macka med ost på, men nu har jag gjort ett litet mejerifritt test som jag absolut kommer att ha med mig framöver! Måste bara fixa små små matlådor som jag kan ha det i!

Kokospannacotta! Förbereder kvällen innan och det blir väll ca 4dl - dvs 4 "frukostlådor". Mejerifritt, ca 4 kollisar per portion och riktigt mättande! Super!

Gör så här, kvällen innan:

1 burk kokosmjölk, eller kokosgrädde, 400ml
2krm vaniljpulver
2 gelatinblad

Lägg gelatinbladen i blöt några minuter, i en djup tallrik. Häll upp kokosmjölk och vaniljpulver i en kastrull och låt puttra lite, ta av från plattan och rör ner gelatinbladen. Häll upp i små portionsformar (eller minimatlådor!), och låt stå i kylen under natten. Servera med ex. hallon och lite kokos, eller varför inte LCHFklubbens underbara müsli? :)

Självklart kan man smaksätta pannacottan med lite vad man vill - kanske saffran, kardemumma eller varför inte kakao?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0