I min matlåda: Fläskpannkaka med hallongrädde

 




Hej på er! Söndag idag, vilket betyder en ny omgång matlådor! :) Förra receptet jag gjorde - Kycklingfärsröran- var inte bra luncher för mig då jag inte blev mätt på de lådorna. Antagligen för att det inte var tillräckligt mycket fett till dom. Jag såg till att äta mycket vitlökssås till (på creme fraiche), men det hjälpte inte alls, tyvärr, så ingen mer Kycklingfärsröra för mig :) Onödigt dyrt - onödigt omättande! Ett alternativ för att rädda den rätten är kanske att blanda i avokadobitar i färsen för att göra den fetare och mer mättande - men det får bli någon annan gång.

Detta tror jag dock mer på ;) Fläskpannkaka med hallongrädde! Receptet på pannkakan är 56kilos - men jag har ökat lite på vissa ingredienser. Kommer nog att hålla mig mätt länge länge länge på en portion fläskpannkaka!

Dessutom med ynka (ca) 17 kronor per portion är detta nog ganska oslagbart :D

Recept:

500g rimmat sidfläsk
200g mild, fet ost, riven
10 ägg
2dl grädde
500g keso
1dl majonnäs

Grädde
hallon

Sätt ugnen på 225 grader, skär fläsket i tärningar och stek i stekpanna, fördela sedan i långpanna och strö över den rivna osten. Vispa äggen och grädden och rör sen ner keson och majonnäsen. Häll i långpannan. Ställ in i ugnen igen och grädda pannkakan tills att den har fått en fin färg och rest sig - ca 45 minuter!

Vispa grädde, rör ner hallon och njut!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0