Konsten att inte plugga..

 

Det går segt, hörrni! Idag har jag "pluggat" hemifrån, haha, och alltså det GÅR INTE SÅ BRA! Vi har en hemtentamen där vi ska skriva om Modernismen... Ja, ni kan ju bara föreställa er hur kul det är ;)

Jag får alltid massor att göra när jag ska börja skriva på tentan. Idag var jag tvungen att först handla, sen börja förbereda middan (det här var klockan halv ett!), när jag hade förberett ett tag var jag bara tvungen att börja på en ny omgång mjuk pepparkaka, sen drack jag kaffe och åt kaka, fortsatte att förbereda middan, kom på att jag kanske ska börja skriva på en utvärdering av de kurser vi har haft hittills på skolan, förbereda mer middag, sen drack jag mer kaffe... Och vips så var klockan 6 och det var verkligen dags att BÖRJA med middan, och nu är klockan halv 8 och jag sitter här och... borde börja plugga men, nä det är lite roligare att blogga istället ;)

Haha, det är hemskt! Tentan ska vara inlämnad på måndag och jag har skrivit två meningar. Jag har också rivit isär hela kompendiet och kastat dom delar som jag inte fattar eller inte tycker att jag kan hämta nått ur. Så långt har jag kommit.

Och snart börjar mitt program på tv ;) Om jag lyckas skriva två meningar till innan programmet börjar så är jag mer än nöjd!

Förresten så blev både den mjuka pepparkakan och middan (kyckling- och avokadofyllda enchiladas!) KANONGODA! Pepparkakan spetsade jag med 1 matsked extra pepparkakskrydda, vaniljpulver och 0,5dl extra sötning, enchiladaserna fick i sig två extra avokados! Har aldrig smakat bättre!!! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0