Nya tag!

 

Hej på er! Hoppas allt är bra ,och att den första veckan på 2014 har blivit som ni tänkt er! :) Jag är tillbaks i Södertälje nu, vilket betyder skola, lite mer stress än vad jag pallar, men också rutiner som jag har saknat lite!

Under min julledighet så hann jag, på grund av lite avsteg från LCHF, gå upp nästan 2 kilo. Det gör mig ingenting, dom två kilona kommer att försvinna fort igen! :) Vad det är som har lockat mest under julen? Lite godis och ostkrokar, jag har ätit mammas plattbröd, smakat sötost och ätit några lussebullar. Också lyxade jag faktiskt till det med sushi en dag! :)

Nu är jag nöjd med det lilla avsteget från LCHF och är back on track igen! (I och för sig så har jag varit det ända sen innan nyår, men ändå!). Nu är det nytag vad gäller både LCHF och träningen.

Jag ska försöka sätta kortare mål för mig själv - månadsmål, vad de nu kommer att innebära, haha? Mitt första månadsmål (dvs. fram tills 8 februari) är att åter igen komma ner till 66 kilo. Det andra målet är att under denna månad helt och hållet undvika sötningsmedel - vilket betyder ingen Cola Zero, inget sötning på pannkakan och ingen yoghurt toppad med sötströ! Det är ett lätt(????) mål som jag borde kunna klara av galant, eller hur?! ;)

Mina senaste LCHF-månader har verkligen varit strödda med sötningsmedel. Mycket LCHF-bak, Cola, Steviasötad dricka, det är ett big no-no den kommande månaden (och förhoppningsvis kommande månader också :)).

För mig känns det bättre att ha kortare mål, där man kan se ett resultat inom en kortare period, än ett mål långt, långt borta som jag tappar motivationen till att nå. En ny månad kommer att innebära ett nytt mål - stort eller litet!

Hur ser era mål ut? Kortsiktiga, långsiktiga eller både och? Vad är era mål?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0