Sötningsfria månaden fortsätter!

 

Min sötningsfria månad fortsätter!
Är riktigt nöjd över mig själv - efter många månader med sötning av något slag varje vecka - cola zero i mängder, massa LCHF-bakverk, sötade frukostar och massa massa mer, så har jag inte ätit ett korn sötning eller sött av något slag sen den 8e januari :) Vissa dagar har varit kämpiga, om jag ska vara riktigt ärlig! Speciellt när faster har köpt hem en stooor härlig godispåse på helgerna! ;) Men då har det räckt med några hallon eller en bit ost för att suget ska stilla sig.

Som jag har skrivit tidigare så funderar jag på att börja äta lite, lite frukt. Inga stora mängder - något litet en gång i veckan kanske. Självklart ät det tusen gånger bättre än sötningsmedel!

När jag har avklarat min sötningsfria månad så ska jag lyxa till det lite med några torkade mangoskivor! Det är så fruktansvärt gott (åt det sist för kanske 2 år sen, tror jag!), och idag köpte jag en påse, haha! Kanske inte så smart att den ska stå och stirra på mig ända fram till 8e februari, men äh, jag har ju karaktär så inte en enda liten bit kommer att slinka ner innan dess ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0