Bacon och ägg till frukost/lunch

 
 
 
 
Hej på er! Helgen har spenderats i byn Ringvattnet där jag har hjälpt till på en 24-timmars gäddfisketävling :) Nu är jag hemma igen och har precis varit ute på en väldigt varm tur. Fy fan för sol. Sammanlagt 45 minuter pw och 20 minuter löpning. Fortsätter med mina små 3km-löpturer så att knäna inte börjar bråka :) Ser till att variera att sprigna snabbare / lugnare så att knäna ska få lite variation.

Lunchen såg i alla fall ut som ovan. Har aldrig under mina snart två år med LCHF varit ett speciellt stort fan till bacon och ägg till frukost (haha, alla verkar ju tro att det är standard när man nämner lågkolhydratskost ;))), men nu har det börjat ändrats på. De senaste frukostarna/luncherna har faktiskt sett ut så här på ett eller annat sätt. Har haft svårt för varm mat till frukost, men lurar man sig själv och äter det vid lunchtid blir det okej, haha ;)

Här på tallriken:
4 skivor bacon som steks i ca 3msk smör. Knäck i två-tre ägg, salta lite, peppra och krydda med tex. chilikrydda som jag har gjort! Stek tills att vitan har stannat. Så gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0