Löparknä

 
 
 
Igår under löpningen började mitt knä krångla igen. Det gör jätteont på utsida vänsterknä när jag springer eller går i nerförsbackar, men när jag power walkar känns det inte. Så frustrerande när löpningen i övrigt flyter på så grymt bra. Efter 4 km börjar knät göra ont och då är det bara att ge upp.
 
Så klart är det "löparknä" det handlar om! Jag har bokat tid hos en sjukgymnast här i Östersund men det blir inte förrän nästa onsdag, så under tiden jag väntar på det så kör jag dessa stretchövningar i filmen ovan, två gånger om dagen. Har läst på lite och eventuellt kan jag springa lite lätt - kanske 3-4km - och sluta innan det börjar göra ont.
 
Så typiskt när det känns så bra i övrigt med löpningen. Det är grymt kul och jag orkar verkligen. En härlig känsla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0