Nya vanor - in med salladen ut med blomkålen!

 
 
Mums! Igår var det min födelsedag, och då fick jag önska middag. Självklart så blev det kycklinglevergryta! Men denna gång med en härlig sallad istället för blomkålsris. Jag har insett att jag måste skära ner lite på blomkålen och broccolin. Jag har i stort sett ätit det VARJE dag i snart 9 månader. Helt sjukt att man inte har lessnat än! :) Jag älskar broccoli och blomkål, men har insett att det för mig egentligen är ganska onödigt i måltiderna. Det tillför mig inget (förutom en massa bra vitaminer såklart!). Tror att det har blivit tillsatt som tillbehör till mina måltider endast på grund av att jag har varit rädd för att jag inte ska bli mätt, vilket är skitsnack egentligen - jag måste börja lita på att det faktiskt kan räcka med måltiden plus en fräsch sallad istället!

Det är skönt med lite variation ibland, såklart :) Dessutom är det ju en del kollisar i broccoli och blomkål om man jämnför med sallad så att dra ner på det kan vara positivt! Och jag har sagt det förut, och säger det igen - mer inälvsmat åt folket! Så nyttigt och så jävla gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0