Gubbröra!

 

 


Idag efter min PW så ställde jag mig och gjorde en gubbröra till lunch! Detta är lyx för mig, då jag vanligtvis inte äter finncrips på grund av det ganska höga kolhydratsinnehållet. MEN jag tycker att man får lyxa till det ibland :D Gubbröra på finncrisp är en match made in heaven! Så gott!

För två portioner (typ!) behöver du:

3 hårdkokta ägg som har fått kallna
1 lagom stor röd lök
1 ask ansjovis
creme fraiche efter smak och konsistens (jag använde bara ca 2msk!)
finn crisp
smör

Hacka äggen fint, likaså den röda löken. Skär ansjovisarna i mindre bitar och rör ihop allt med creme fraiche. Bred smör på finncrisp och lägg på gubbröran! Mums!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0