I min matlåda: Pizza med chili & paprika-creme fraiche

 
 
I min matlåda kommande vecka hittar man pizza! Det var längesen, men en stor favorit så klart! Idag spejsade jag till den med några klickar creme fraiche med smak av paprika och chili! Gott!
 
Gör så här:

Pizzadeg
1,5dl pofiber
1,5dl mandelmjöl
3msk fiberhusk
3msk mjölkpulver
1tsk salt
3dl vatten

Topping
Krossade tomater
2 vitlöksklyftor
Salt, peppar, oregano
3 paket mozarella
skivad ost, jag använde präst denna gång
En burk creme fraiche med smak av paprika och chili
 
Sätt ugnen på 175 grader. Blanda de torra ingredienserna till pizzadegen och tillsätt vatten. Blanda! kavla ut degen på ett bakplåtspapper, med ett extra papper på degen, så att den inte fastnar i kaveln. Ta bort det övre papperet och nagga degen. Skjuts in i ugnen i ca 15 minuter. När bottnen är klar - höj ugnen till 200 grader.
 
Gör tomatsåsen! Blanda tomater, pressad vitlök och kryddor i en kastrull och låt puttra i några minuter! Bred tomatsåsen på pizzabottnen, skiva mozarellan och sprid ut, skiva ost och lägg på, och klicka sen ut creme fraichen! Grädda i ugnen tills att osten har fått fint färg!
 
Servera med en god bea!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0