Träningen igår



Hej på er! Haha min kropp är så öm och känns helt och hållet slutkörd. Jag har ont i varenda liten muskel och det känns som att det inte finns tid för återhämtning på något sätt. Att springa varannan dag tär på mig, så jag får se hur mycket jag orkar :) Kanske får försöka öka vilan mellan passen till två dagar istället för bara en.

Igår var jag i alla fall på gymmet och tränade! Det var ett tag sen nu, och det är alltid lika kul och framförallt skönt! Jag ställde mig direkt på löpbandet med 5 minuter PW som uppvärmning följt av 10 minuter snabbare löpning (tror jag höll mig på mellan 6-7km/h), vilket är sbabbare än vad jag springer när jag är ute. Vila med 5 minuter PW och sen 10 minuter snabbare löpning igen - men denna gång lite saktare än den föregående :)

Det gick bra, var inte så jobbigt som jag föreställt mig, och jag genomförde det! Det är svårt på bandet för det är inte lika jobbigt som att springa ute. Det känns lättare och jag orkar mer. Dock så känner jag inte HUR jobbigt det är - igår var jag alldeles vimmelkantig när jag klev av bandet, vilket så klart inte var bra. Kände nog inte hur mycket jag faktiskt tog i.

Efter träningen så mumsade jag i mig en medpackad burk med kvarg och hallon! Mums med påfyllning direkt efter ett träningspass!

Kommentarer
Postat av: Matilda

TACK! Du väckte precis mitt kvargsug efter en flera veckors lång vila från det. Blev så himla sugen på kvarg med färska hallon!

Svar: Haha, vad bra! Kvarg med hallon är ju hemskt gott - äter också det i perioder :) Man lessnar ju på grejer om man äter det allt för ofta :D
Sofie Marklund

2014-05-03 @ 15:38:32
URL: http://www.matildigt.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0