Om sömnen

Den senaste veckan har jag sovit otroligt dåligt. Jag sover nästan alltid bra. Väldigt bra! Jag kan inte somna, är trött i ögonen men pigg i huvudet och kroppen. Och ja jag vet vad det beror på, för senaste veckan har jag ätit väldigt sent. Ätit lite fil med müsli, två finncrisp. Typ vid 22!
 
Och det gör jag ju inte vanligtvis, eller rättare sagt ALDRIG. Jag är i någon sorts svacka, det vet jag, och det här har kommit som ett utfall av det. Så sjukt onödigt ju. Och såklart gör den sena maten att kroppen måste jobba och inte vill sova.
 
Så de senaste dagarna har jag brutit den där nya kassa vanan, och har inte ätit något efter 19. Men ändå så sov jag extremt dåligt inatt, haha. Vred och vände på mig, läste lite, försökte somna, blev törstig och drack en massa vatten, vred på mig, hämtade mer vatten, drack ännu mer, försökte somna igen, men det gick inte.
 
Men tillslut såklart! Nu var ju inte anledningen sen mat, utan nog mer att jag sovit länge på morgonen.
 
Hoppas vara trött ikväll, haha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0