Att tröstäta

Det händer inte ofta att jag "tröstäter" (dvs. äter för att jag på något sätt mår sämre känslomässigt / fysiskt), men ibland slår det till. Nu var det OTROLIGT länge sen det hände, och vilken tur att det som finns att tillgå hemma ändå är inom ramarna av LCHF ;)

Trött, less, med dåligt samvete efter att ha avbokat kvällens spinningpass, samt med noll motivation till att gå ut och gå så pressade jag i mig ett stort gäng finncrips! Dom borde ju egentligen INTE finnas hemma hos mig. Tanken när jag köpte dom förra helgen var att lyxa med två till frukost under helgen. Tanken var inte att hetsäta +6 stycken.

Så. Hädanefter så kommer det inte finnas finncrips hemma hos mig överhuvudtaget. Aldrig mer. Det blir konsekvenserna för när jag inte kan hejda mig själv helt enkelt! Men man får se det från den ljusa sidan - det var inte en chips eller godispåse som slank ner i alla fall!
 
Jag försöker idag att känna efter vad som EGENTLIGEN är fel, och det vettigaste jag kan gissa på - varför jag är så trött och less och med ingen ork är för att det är en förkylning på g. Hoppas på det i alla fall! :)
 
Nya tag idag, och inget mer tröstätande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0