Dagens löppass!

Hurra! Idag tog jag mig till SATS för löpning på bandet. Men lite tunga steg från en lång dag på skolan, men ack den som ger sig!

Det var sjukt längesen jag sprang så bra och så lätt! Mina tunga ben sen igår var som bortblåsta vilket var otroligt skönt. Uppvärmning blev 20minuter och 2 kilometer på bandet med lutning, och löpningen blev sammanlagt 20 minuter och 2,73 km. Som avslut 10 minuter och 1 kilometer med kraftig lutning.
 
Det var otroligt skönt med löpningen då mina löparknän inte kändes av överhuvudtaget (peppar peppar). Jag  stretchade innan jag började löpningen, stretchade efter 10 minuter löpning och igen efter 5 minuter, samt efter 20 när jag var klar.

Nu ska jag springa 20 minuter fram till sommaren (tror jag i alla fall! Kanske ökar lite innan :)), och förhoppningsvis vågar jag öka lite till då. Sakta men säkert ska det gå, och jag hoppas innerligt att knäna är med mig ;) Det var längesen jag sprang och inte kände av dom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0