Så här vill jag att denna månad ska vara!

April! Redan den 7e men fortfarande i början av månaden :) Det är dags för lite mål för hur denna månad ska se ut, eller hur jag vill att den ska vara!
 
Min tanke för någon vecka sen var att april månad skulle fortsätta på den lite mer strikta vägen - det gick ju så bra i mars! Men nja, jag har ändrat mig. Främst för att jag vill få plats med lite "friare" maträtter denna månad - som korv i bröd, currykycklinggrytan och fläskpannkaka.

Jag har planerat in en dag där jag ska tillåta mig att kliva utanför ramarna av LCHF. Med vad vet jag inte riktigt (det lutar mot chokladpraliner från en butik här i Stockholm!). Den dagen är planerad lagom till Eurovision Song Contest den 27e maj, och då är planen att äta strikt den månaden istället, som lite kompensation för den där inplanerade "ätdagen" eller vad man nu vill kalla det.

Därför vill jag tillåta mig själv att  äta lite lösare denna månad- men såklart fortfarande helt inom ramarna av LCHF! :) Så här vill jag att april ska se ut matmässigt:
-Sötströ / sötning okej på helger och i vissa maträtter (som till fläskpannkakan!)
-Lingon okej till fläskpannkakan.
-Dessert en-två dagar till helgen.

Utöver det äter jag som "vanligt".

Träningsmässigt ska det se ut så här:
-KRAV på ett spinningpass i veckan
-Två PT-pass i veckan
-Löpning 1-2ggr i veckan
-PW +1h 2ggr i vecckan.
 
Jag har ju varit relativt okej med träningen ända sen nyår, men visst faller det bort något spinningpass och någon PW varje vecka - mycket beroende på hur mina skoldagar ser ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0