Sötningsmedel

 
 
Idag fick jag mig en liten tankeställare. Den senaste veckan har jag ju tillåtit mig sötningsmedel. Kanske det sämsta beslutet ever! Nu efter en vecka med sötströ till fläskpannkakan, steviasötad hallonsylt till frukostgröten i helgen, en tsk sukrin gold i kaffet, tre cola zero i helgen och på det färska jordgubbar i grädde med sötning så KÄNNS det i kroppen att något inte riktigt står rätt till. Jag har halsbränna, blir kass i magen, och jag kan tänka mig att tröttheten och känslan av obehag i kroppen kommer från sötningen.

Eller vad tror ni?

Jag är i valet och kvalet om jag ska kasta skiten i soptunnan? I alla fall sylten - det är ju faktiskt så mycket godare med frysta bär helt naturliga utan att söta. Risken med att ha sylten ståendes i kylen är ju så klart att jag äter av det, även om jag vet att jag inte mår speciellt bra av det.
 
Har efter denna vecka fått ett helt nytt synsätt på sötningsmedlet. Tidigare har det varit "vardag" för mig, och det kan ju bero på en stor mängd sötning efter ett längre uppehåll utan det som har ställt till det just nu, haha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0