Skaldemans LCHF

 
 
Det jag ser mest fram emot inför september och skolstart är att jag kommer kunna ha 100% fokus på bra mat utan snedsteg! Jag har under sommaren dessutom fått tag på två av Sten Sture Skaldemans böcker, "GI-NOLL! För kvinnor som vill äta sig smala" och "Kokbok GI-NOLL! Hälsokosten som retar alla läkare". Har ju redan en Skaldemanbok i Stockholm, men har länge velat ha dessa på då de är mer faktabaserade medan min andra är bara recept.
 
Hösten kommer att gå i Skaldemans tecken! Jag ska se till att äta mig genom alla böcker och riktigt komma in i Skaldemans tänk när det gäller LCHF - vilket jag anser vara de grundliga byggstenarna i hur LCHF ska vara. Idag har begreppet breddat på sig till något som jag itne riktigt är med på vilket är tråkigt, främst för de nybörjare som går på de kassa råd och tips som andra kommer med i tron om att det är LCHF. Man krånglar till det så mycket och jag tycker det är så himla synd.
 
Mamma och jag har under sommaren testat på några recept ur Kokbok GI-NOLL och har hittills inte alls blivit besivken. Goda, enkla recept även om receptbeskrivningarna är aningen lösa ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0