Första PT-passet och hunger

 
 
Idag gjorde jag mitt första PT-pass! 30 minuter är inte lång tid - jag värmer upp och stretchar efteråt själv. Det är riktigt skönt att få testa nya grejer i gymmet, och ha någon som ser till så att man gör rätt, och som peppar en och driver på! Idag blev det lite diverse - mycket bål / rygg efter önskemål från mig, lite lår och lite axlar. Min PT sätter ihop ett pass till mig som vi ska köra 9 resterande gånger och det ska bli kul att testa på :)

Nu är jag däremot lite fundersam över maten... De senaste dagarna har jag sett till att öka på andelen fett till mina måltider. Jag vill säga att jag äter som jag alltid brukar, men tillsätter lite extra fett då det är det som är mitt "bränsle" istället för kolhydrater. Men! Istället för att vara mätt lääänge efter en måltid som tidigare, blir jag hungrig igen nästan direkt och jag undrar varför? Jag vet inte om mina måltider kanske är för små, eller om jag ska öka fettet ännu mer. Jag vill tro att det kan ha med träningen att göra - men hallå jag tränar inte mer nu än tidigare?
 
Kan också vara för att jag inte småäter lika mycket nu som jag gjort det senaste halvåret. Mina portioner kanske har minskat då i och med att jag har ätit mellan målen, och nu när jag hoppar småätandet blir ju dom "vanliga" portionerna för små. Blir lite stressad och irriterad, men får försöka öka måltiderna och se om det hjälper! I alla fall så blev det här ovan dagens kvällsfika för att stilla hungern efter middagen - LCHFklubbens knäcke med den godaste Grevén nånsin, några underbart söta små paprikor och ett fett-te med vaniljsmak! MUMS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0