Lindahls nya kvarg!

 
 
Hurra och äntligen! Denna vecka släppte Lindahls sina nya smaksatta kvargar. Redan förra året när smakerna hallon, persika / passionsfrukt och citron / lime kom så mailade jag Lindahls och frågade efter en sockerfri kvarg med vaniljsmak, och fick svaret att om förfrågan var tillräckligt stor skulle dom fundera på det :)
 
Och nu är den här! Hurra! Jag har letat som en tok i Östersund, och här i Stockholm och hittade den tillslut på Hemköp bredvid Konstfack. Nu har jag smakat och den var god! Att kvarg sen inte är något för mig är en annan femma. ska äta denna efter träningen idag och sen får det vara nog!

Dock så måste jag också bara köpa och testa den andra nykomlingen som är "Nötchokladsmak". Rykten säger att den ska smaka nutella? ;)
 
Självklart så blandar jag i en skvätt grädde i kvargen innan jag äter. Det är lite pinsamt att dom ska pressa ner fetthalten i dom så fruktansärt mycket?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Kvarg, de sötade är det en massa socker i o den osötade massa onyttigt sötningsnedel. Är som att välja pest eller kolera 😝

Svar: Det är jag fullt medveten om, det är val man själv får göra i livet! Tycker det är bra att det finns alternativ med sötning om man önskar. Just nu äter jag själv inte kvarg öht.
Sofie Marklund

2015-05-24 @ 08:59:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0