Mindre efter-tränings-mål!

 
 
Just ja! Jag har fått lite tips om mellanmål, eller något att fylla på med efter träning! Jag har ju relativt långt hem från gymmet och att vänta med att äta något tills jag kommer hem känns ohållbart. Ett alternativ är att jag tar med mig och äter kvällens middag på skolan (eftersom gymmet ligger i samma byggnad), men det är inte så kul. Ett andra alternativ är ju att ta med något litet att äta direkt efter träningen, och sen åka hem för att kunna ta det lugnt med middagen!

Kvarg gillar jag inte - det är ju en bra källa till protein, men med relativt mycket kollisar och jag har aldrig riktigt gillat smaken av kvarg. Istället tar jag med mig ca 1,5dl keso - myyycket godare än kvarg!
 
Jag köpte också på mig ett gäng olika nötter idag när jag var och handlade (dyyyrt är det - synd!). Enkelt att plocka med en näve blandade nötter att knapra på efter ett pass! Macadamia, mandel, paranöt och hasselnöt fick det bli. Kanon!
 
Andra alternativ till enkla grejer att ta med och äta efter träning är några Babybelostar eller en avokado!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0