Nya favoriten!

 
 
För några dagar sen så hittade jag ett recept på LCHf-gröt. För ganska längesen så testade jag denna kokosgröt, men den föll mig inte riktigt i smaken - kanske för att jag inte riktigt gillar kokos ;)
 
Men nu! En fantastiskt len, krämig och riktigt mannagrynsliknande gröt som kräver få ingredienser och är otroligt enkel att svänga ihop!
 
Gör så här:
 
ca 20g smör
0,5dl grädde
1 ägg
2msk mandelmjöl
knappt 0,5tsk fiberhusk
salt
 
Smält smöret och ta kastrullen från plattan - sänk värmen till ca 2 värmeenheter av 5. Vispa ner resterande ingredienser och ställ tillbaks på plattan. Vispa hela tiden tills att gröten går ihop sig. Ju mer fiberhusk man väljer att använda, desto fastare blir gröten!
 
Servera med önskat tillbehör. Jag är en sucker för gräddvatten (ca 0,5dl grädde + 0,5dl vatten) och osockrad hallonsylt. Mums!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0