Ostchips med dipp

 
 
Mitt nya favvolyx! Enkelt, gott och snålt på kollisar :) Ostchips med dipp!
 
Chips:
Ostskivor (Jag har användt Munkens röda bland annat!)
Någon krydda du gillar (jag kryddar med roasted garlic & pepper på såndäringa kvarn från Santa Maria!)
 
Lägg utt ostskivorna på bakplåtspapper (två skivor för varje chips!) och krydda. Sätt ugnen på 200grader och grädda chipsen tills att dom får fin gyllen färg.
 Ta ut och låt svalna.
 
Dipp:
En klick creme fraiche
En klick laktosfri fil eller yoghurt
Roasted garlic & pepper-krydda
LCHF-klubbens tacokrydd
Lite salt
Paprikapulver
Lite-lite sötströ
 
Blanda alla ingredienser väl och smaka av! Man kan ju alltid krydda med det man har hemma, behöver inte vara de kryddor jag skrivit upp här!
 
Dippa chipsen och njut!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0