En fantastisk omelett

 
 
Det här ser så tråkigt ut och blir alltid tråkigt när jag själv gör det! Men min mamma kan hon. De veckorna jag har varit hemma har vi ätit omelett tre gånger och hon gör dom bara bättre och bättre. Varför blir alrig mina omeletter så här goda?! 

Igår tog den priset - heeeeelt otroligt god! Krämig, otroligt smakrik och fluffig. Får jag gissa så är hemligheten grädden. 2dl till 8 ägg, haha! En portion drar iväg lite väl mycket i kollisar för att vara en enkel omelett, men det är värt det tycker jag! 

Gör så här för två portioner: 

8ägg
2dl grädde
salt, peppar
0,5 gul lök
0,5 paket fetaost
salt, peppar
10 körsbärstomater, halverade
0,5 paket stekt bacon
Parmesanost
 
Vispa ägg och grädde, smaksätt med salt och peppar. Smält smör i en stekpanna och stek hackad lök.  Häll i omelettsmeten. Lägg på tomaterna och smula på fetaost. Stek, och rör runt lite i omeletten med en gaffel / stekspade. Ta bort från plattan när toppen på omeletten fortfarande är krämig.
Servera med knaperstekt bacon  och riven parmesan! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0