Mått och vikt

 
 
 
Idag var det också dags för lite mätning och vägning. Vågen lägger jag nu för tiden inte så mycket fokus på (ja, inte måttbandet heller egentligen), då jag under de senaste månaderna faktiskt har känt mig starkare, fräschare och mer "fit" än någonsin. Och ändå väger jag mycket mer nu än vad jag gjorde för ett år sen! 
 
I maj förra året var jag nere på 66 kilo-någonting, och idag ligger jag på ca 70 kilo. Har sen januari kämpat mot ett mål tillbaks till 65 kilo men jävlar var trögt det går - och ändå mår jag bättre än någonsin. Jag går hellre på den känslan - att jag faktiskt är löjligt nöjd över hur min kropp ser ut istället för att fokusera på siffrorna på vågen. En vinst i sig! Jag ska dock skriva också att min vikt faktiskt har minskat sen januari, då som mest 72,6 kilo efter att jag börjat styrketräna i mars, idag 71,1. Med små små steg, och jag låter kroppen ta den tid den behöver! 

Det har i alla fall blivit ganska uppenbart att det är mina nyfunna muskler som har lagt plus på vågen, då jag har skött mig exemplariskt med maten. Och då gör det inte så mycket! Jag är mest bara grymt nöjd över att faktiskt känna mig så mycket starkare och kunna se och känna nya muskler som jag aldrig tidigare har haft.
 
När det kommer till min mått så står det ganska still / skiftar någon cm upp och ner emellan gångerna. Har också här ökat i mått över i stort sett hela kroppen sen mars månad - och det är ju bara positivt då det är musklerna som växer! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0