Då och nu - en påminnelse!


Bilder 2010-2011

 
 

Bilder från start med LCHF i november 2012, 87,8 kilo, samt från idag!
 
Det är viktigt att ibland påminna sig själv om hur det var och hur det är nu. Jag är otroligt stolt över att ha gått från de första bilderna till de sista bilderna, som är från i år. De övre bilderna är från 2010-2011. Jag har skrivit om det förut - när jag var som störst (ca 90kilo) så förstod jag aldrig att jag var stor, jag var inte tjock eller överviktig. Jag vet inte varför men jag tror att jag gick upp mycket under en väldigt kort period (ett år) och huvudet hängde aldrig med. Jag kände mig aldrig tjock.
 
Och jag vet inte vad insikten var eller när den kom, jag minns bara att jag i slutet av 2012 kände att det var något som inte var rätt och tog steget att starta med LCHF. Jag har faktiskt inget minne av vad som fick mig att börja. Jag måste ju ha insett att jag faktiskt var stor?
 
Men det största uppvaknandet var när jag tog mina "startbilder" precis när jag började med LCHF. Herregud. Herregud! Det var en chock att se mig själv så där (det är än idag en chock att kika på "före"-bilderna, usch!). Att det faktiskt var jag och min kropp. För jag KÄNDE mig inte så stor.
 
Idag är jag betydligt mindre, även om jag för ett år sen faktiskt vägde ännu lite mindre än vad jag gör idag. Men dit ska jag väll ta mig snart igen hoppas jag :)
 
 

Kommentarer
Postat av: sara

Så grym du är, Sofie! :)

Svar: Tack så hemskt mycket Sara! :)
Sofie Marklund

2015-03-14 @ 22:57:19
URL: http://rodett.blogg.se
Postat av: Maria

otroligt bra jobbat!!

Svar: Tack så jättemycket Maria! :)
Sofie Marklund

2015-03-18 @ 09:52:17
URL: http://mariasviktigt.blogg.se
Postat av: Lisa

Du är ju grym, och vilken självdisciplin sen! Du ser toppen ut! :)

Svar: Tuuusen tack för de fina orden, Lisa! Vad glad jag blir!
Sofie Marklund

2015-04-10 @ 15:26:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0