Löpningen

 
 
Jag uppdaterar inte så mycket om löpningen. Kikade tillbaks i arkivet för någon dag sen och saknar när jag sprang efter ett träningsschema i RunKeeper, med många utmaningar som jag verkligen gillade. Jag saknar att springa längre - ja, jag är fortfarande kvar på mina små 2 kilometer, på grund av löparknä. För det blir inte bättre.
 
Jag testar emellanåt att öka till 2,5  kilometer men då kryper smärtan fram och jag drar mig tillbaks till dom 2 små, där det funkar och känns bra. Men jag saknar att springa längre, för jag ORKAR, men knäna vill inte. Så jäkla surt.

Nu styrketränar jag ju mer och benen kommer ju med i det. Förhoppningsvis kan det stärka löpningen också så jag får se hur det blir framöver. Jag tycker ju att det är så kul att springa, men funkar det inte så funkar det ju inte. I alla fall. Jag fortsätter springa smått, stretchar och gör små övningar för att stärka!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0