Mars i mat!

Mitt mars i mat:
 
 
---
 
Planen med denna månad matmässigt är att äta så "rent" som möjligt, med fokus på protein, fett och grönt. Jag håller mig till råvaror som innehåller under 5 kolhydrater per 100g (med några få undantag, som citron som smaksättning samt 1msk mandelmjöl till frukostgröten).

Jag älskar att göra matsedlar, men det är lite tråkigt när man är ensam och pluggar - jag gör så pass stora omgångar vid varje matlagningstillfälle så att jag ska klara mig på endast två maträtter under en vecka - för mig som gillar matlagning så blir det lite tråkigt med "bara" två maträtter, haha!  Jag fryser i alla fall in maten och kan bara plocka ut matlådor när jag behöver. På så sätt har jag en säkrad vecka med både lunch och middag :)
 
Tanken är inte att detta ska bli en strikt månad - Strikt LCHF har jag aldrig testat om jag ska vara ärlig, men detta kanske blir en månad att i alla fall börja nosa på det. Jag utesluter ju inte mejeriprodukter (grädde till frukosten samt creme fraiche till de flesta måltider och hallon som "helglyx"), men annars så är jag väll där. Vi får se! Jag vill förbereda mig mer och läsa på mer om strikt LCHF innan jag tar tag i det :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0