Mått och vikt efter en månad med PT

I början av februari:
 
Axlar: 110cm
Bröst: 96cm
Rygg: 98cm
Mage: 92cm
Midja: 86cm
Rumpa: 104cm
Lår: 57cm
Vad: 36cm
Överarm: 28cm
Biceps: 30cm
 
Nu, i början av mars:

Axlar: 104,5cm
Bröst: 96cm
Rygg: 98cm
Mage: 92cm
Midja: 86cm
Rumpa: 104cm
Lår: 59,5cm
Vad: 37,5cm
Överarm: 29cm
Biceps: 30,5cm
 
 

Inte alls så stora skillnader på måtten, ju! Jag blev lite lite liiite paff och liiiiiite besviken också ;) Trodde jag skulle ha tightat till mig i alla fall lite under denna månad. Vågen var heller ingen humörshöjare, måste jag skriva. +1,4 kilo visade den, och alltså ja. Det är ju bara siffror men jag blev lite besivken här med, då jag har ätit som jag ska och har skött LCHF väldigt bra (tycker jag i alla fall!).
 
Jag har dock haft några dagar på mig att smälta och tänka på varför det är så här. Och jag vill inte bli missförstådd - visst är jag lite besviken, men detta GÖR mig inget :) Jag tuffar vidare med huvudet högt.

För även om jag efter en månad med PT inte har minskat i mina mått så känner jag mig så otroligt mycket starkare. Jag kan KÄNNA att jag har fått större och starkare muskler. Främst i armar, i sidorna på magen, magen, ryggen (speciellt nedre delen pga. alla marklyft ;)) och låren.

Viktpåslaget kan ha med många olika saker att göra, men jag tror stenhårt på att stress är boven här (och ökad muskelmassa!). Jag har inte varit på topp de senaste veckorna (eller ja, den senaste månaden) då det har varit otroligt stressigt och mycket press på skolan. Det är något i kroppen som inte står helt rätt till (med dessutom 2 migränanfall inom en väldig kort period). Det har jag verkligen överseende med!
 
Man får se till att titta på det stora hela istället för att stirra sig blind på lite siffror. Jag kör på! På måndag är mitt sista PT-pass, men jag kommer att köpa på mig 10 pass till. Den striktare månaden har bara börjat, och jag tar en månad i taget :) Överlag så mår jag FANTASTISKT bra - det är det enda som egentligen betyder något :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0