Power walks!

 
 
Igår fick jag mig en liten tankeställare. Ännu en anledning till varför min viktminskning har bromsat kan vara för att jag har struntat i den lågintensiva träningen, det vill säga power walks, som i stort sett faktiskt var min enda träningsform under det första året som jag viktminskade med LCHF. Faktum är ju att det är lågintensiv träning man ska rikta in sig på om man vill viktminska!

Så sagt och gjort, jag återinför de längre PW'sen. Eller jag ska göra så gott jag kan i alla fall. Det är inte det roligaste miljön att vara ute och PW'a i här i Visättra, visst finns det ett elljusspår men det är lite kort och sen finns det liksom inte så mycket mer ställen att promenera på... Men jag ska göra mitt bästa!

Igår laddade jag med över 1 mil och nästan 2 timmars PW. Det kändes kanon, trots lite skavsår. Imorse klev jag upp lite tidigare och avverkade en 50minuter PW. Planen är att i alla fall försöka peta in två långa PW's i veckan, och försöka kliva upp lite tidigare några dagar för att hinna gå innan frukost. Vi får se hur det blir med det ;)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0